Je kunt maar beter niet verrast zijn!!

Je kunt maar beter niet verrast zijn!!
Geschiedenis is heel belangrijk. Jammer dat de interesse hierin zo laag is.
Wees voorbereid, de geschiedenis leert ons dat er lange perioden van stabiliteit kunnen zijn, maar dat ze altijd eindigen.
Een goed begin is deze link Liberty quotes

zondag 15 mei 2011

Zondag 15-05-2011

Zo gaan we vandaag weer eens een lekker uitgebreid blog maken. Het is alweer lang geleden dat ik een beetje rustig heb kunnen zitten om alles wat ik lees netjes hier neer te zetten met een stukje commentaar. Je zult verbaasd zijn van de tijd die je nodig hebt om geregeld netjes iets nieuws te plaatsen. Het is wel heel leuk omdat ook voor mij is dit een prachtig archief. Vroeger was het een stuk moeilijker om links en info aan anderen door te geven omdat het terug vinden vaak heel moeilijk is.

Goed hier gaan we.
 
banken kopen goud http://www.mineweb.com/mineweb/view/mineweb/en/page34?oid=126908&sn=Detail . De laatste twee jaar zijn centrale banken netto kopers geworden. http://www.zerohedge.com/article/central-banks-purchase-127-tons-gold-q1.Die zien ook al lang in dat het binnen afzienbare tijd anders moet. Het grappige is wel dat het vooral de banken zijn die niet bij het zogenaamde "Westen" horen. Het is nog maar de vraag hoeveel van onze 800 ton er nog ligt. Het meeste is naar NY verhuist omdat het daar veiliger zou liggen. Dit goud is waarschijnlijk ook verhuurd en of we dat gaan terug krijgen als het nodig is is heel twijfelachtig. In dit blog van Harvey word het een beetje uitgelegd maar dan met als voorbeeld het goud van de Britten. http://harveyorgan.blogspot.com/2011/05/another-raidgold-fallssilver-rises.html lees het even helemaal. Zitten altijd interessante dingetjes bij. Zoals de goudprijs in Euro dat laatste tijd. Weinig last gehad van.
Ik had laatst bezoek van een lezer van dit blog waarin ze aangaf dat ze de info die ik geef, nu ook van andere bronnen had gehoord. Blijkbaar was er op een radio programma een discussie over de financiële toekomst. En daar was men ook zo negatief over hoe de financiële elite op dit moment bezig is. Ze was nu over de streep en ging ook in edelmetaal. Ze zou nog de naam geven van het programma waar ze dit gehoord had. Maar dit is precies wat ik hoop te bereiken. Nog wel een keer uitgelegd dat ik niet adviezen geef over wanneer te kopen of wat voor prijs. We hebben de laatste weken gezien dat de manipulatie in de markten zo zwaar is en zo weid verbreid dat de prijzen niet te voorspellen zijn op korte termijn. Het gaat over de lange termijn. Ik koop persoonlijk altijd op de verkeerde momenten. Ik probeer de dip te kopen maar de laatste paar weken heb ik mijn zakgeld elke keer op de verkeerde momenten omgeruild voor zilver. Maar ik blijf denken (dat heb ik al eerder gezegd in mijn nieuws briefen) zolang het onder de 60 dollar staat en onder de 40 euro heb je altijd de dip. Dit is nog steeds een grote dip. Dus ondanks dat het leuk is de dip te kopen moet je niet te kritisch zijn. Als je goud en zilver zou kopen met een prijs zoals het in 1980 was met inflatie goed berekend dan zijn de prijzen op dit moment veel te laag. En blijft het nog wel even goedkoop.
http://www.zerohedge.com/article/eric-sprott-says-gold-now-worlds-reserve-currency-says-silver-was-manipulated-lower  ik zal vandaag meer plaatsen dus niet zeiken op dit korte berichtje. Het is alleen om aan te geven dat er meer mensen zijn die het niet geloven dat vraag en aanbod de beurzen de laatste paar weken zo volatiel heeft gemaakt. Wat ook weer goede info is is http://kingworldnews.com/kingworldnews/Broadcast/Broadcast.html gewoon lekker luisteren naar mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Luister naar hun voorspellingen en probeer eens na te denken over wat er met je spaargeld de laatste 30jaar is gebeurd. Hoe de euro hier werd ingevoerd en hoe makkelijk onze politiek leiders en bankiers onze koopkracht hebben weggegeven!!! Je koopkracht is niet veilig bij meneer de Jager en konsoorten!! Je zult er zelf voor moeten zorgen. Je moet er zeker niet vanuit gaan dat er later nog pensioen is of AOW als daar nog een stukje koopkracht uitkomt dan is dat mooi meegenomen maar reken er niet op. Gewoon ouderwets zelf voor zorgen!!! Doe je dat niet dan ben je over een aantal jaar alleen helemaal afhankelijk van voedselbonnen en steun. Als je je nu een beetje voorbereid dan kun je misschien je koopkracht weer in de nieuwe systeem behouden.
We gaan later verder. Ff wat familie tijd inbouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten